Rögtön az elején megjegyzem, hogy nem szeretnék kubatovozni, és fideszezni sem, nem azért, mert nem találom felháborítónak a pártigzgató által hangfelvételen mondottakat, vagy jobban szeretem mostanában a Fideszt - egészen egyszerűen nem akarok beszállni a kampányvitába, elegem van mindkét díszes csapatból. Azonban az ügynek van egy érdekes vonulata, ami nem hagy nyugodni.

Azt olvasom, hogy az ügyészség elutasította a Kubatov-hangszalag ügyében eléje került feljelentést, mert az abban foglaltak nem valósítanak meg bűncselekményt. Ezt  eléggé meghökkenve vettem tudomásul, dehát nem vagyok jogász, mit értek én ehhez? Azért  kíváncsiságból tovább olvastam: a Főügyészség szóvivője elmondta, hogy álláspontjuk szerint a személyes adattal való visszaélés csak akkor valósult volna meg - és lenne bűncselekmény, - ha jelentős érdeksérelemmel járt volna.

Továbbra is hangsúlyozom, hogy nem vagyok jogász és nem olvastam az ide vonatkozó törvényt, el kell hinnem, amit az ügyészség mond, nincs abban okom kételkedni. (Na jó, van, de most nem teszem.)

Fordítsuk le magyarra: van egy olyan helyzet, miszerint egy  törvény rendelkezik arról, hogy az adataimat nem lehet az engedélyem nélkül nyilvántartani, és aki ezt teszi, bűncselekményt követ el. Azaz mégsem, mert a nyilvántartás léte önmagában nem járt érdeksérelemmel. Egészen fordítsuk le a jelen helyzetre:

Eddig azt hittem, hogy nem szabad az adataimat nyilvántartani a hozzájárulásom nélkül - vagyis nem lehet olyan adatbázist építeni, amiben engedély nélkül szerepelek névvel, címmel, és teszem azt pártszimpátiával.

"Lólábfi (Horgász SC), 1964. 04. 08., lakik Vác, Kamilla utca 42, utálja a Fideszt, és imádja az MSZP-t", - esetleg pont fordítva.

Egyből rávágtam eddig, - tudatlanul, úgy látszik - hogy ilyen típusú nyilvántartást nem szabad vezetni, mert az bűncselekmény. Hozzátettem (eddig) azt is, hogy ennek ellenére lehet, hogy valahol mégis csak van ilyen file, benne az adataimmal, jól eldugva, és titokban, mert a pártok mindenre képesek, de ha egyszer kiderül, jól be lesznek perelve és fizetnek, mint a köles, a kiskésit nekik.

Mire lehet egyébként egy ilyen adatbázist használni, amiben a fenti bejegyzéshez hasonlatos adatok vannak? Lehet persze a kampányban megnézegetni, kihez érdemes becsöngetni - de magunk közt szólva ennek semmi értelme nincsen, és magamtól is nagyon kedvesen (inkább mogorván) el tudtam hajtani mindenféle aktivistát, még a kapun sem jutott túl egy sem. Azonban egy ilyen nyilvántartás használható például akkor, amikor Lólábfi pályázatot ad be - pl. lakása energiatakarékos korszerűsítésére, esetleg segélyért kilincsel, szociális bérlakást igényel, cége közbeszerzési pályázaton indul, fia egyetemre készül, stb.  Csak egy telefon: - Nézd meg Pistikém ezt a Lólábfit. Komcsi, vagy nem komcsi? (Fasiszta, vagy nem fasiszta?) Igen, akkor lószart neki, nem győzhet. Szóval ilyesmi az, ami miatt az állampolgár általában tart a listáktól.

És akkor térjünk most vissza az ügyézséghez. A Főügyészség álláspontja szerint büntetlenül hozhat létre bárki bármilyen listát, amiben személyes adataim vannak, számon tarthatják, mit telefonoztam s mikor, miért, kinek. Aktákba irják, miről álmodoztam s azt is, ki érti meg. (Bocs, J.A.) Büntetlenül, hiszen nem valósított meg jelentős érdeksérelmet, egy számítógép belsejében, egy fiókban, egy táskában ültek az adataim, na bumm, olyankor mi van? Ha majd sorra bukom el a pályázatokat, utasítanak el a hivatalok, keres és vegzál az APEH, a Tűzoltóság, a vámszervek,  na az már más - az ügyészség szerint. Akkor nekem bizonyítani kell, (mi sem könnyebb?) hogy az adatbázisban szereplő adataimmal visszaéltek és jelentős érdeksérelmet szenvedtem.

Már jó hosszan írom, úgyhogy ideje befejeznem. Szerintem itt valami el van baszva. 

Szerző: Lólábfi Horgász SC  2010.04.15. 15:36 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://halszalka.blog.hu/api/trackback/id/tr651923760

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása